על מחלות ניווניות של עמוד השדרה

גופנו עומד במעמסים גדולים במהלך החיים. למעמסים אילו בשילוב עם תהליך ההזדקנות הטבעי ומחלות כרוניות שונות כמו (סכרת, השמנה ועוד…)  השפעה רבה על מערכת השלד ובכללה עמוד השדרה.

כחלק מתהליכים אילו המכונים בשם כולל “שינויים ניווניים” חלים באופן הדרגתי שינויים בדיסקים הנמצאים בין החוליות, בסחוס המצפה את המפרקים ברצועות המחברות את החוליות ובחוליות עצמן.

הדיסקים הבינחולייתיים  שתפקידם הוא לשמש כמעיין בולמי זעזועים של עמוד השדרה מאבדים בתהליך זה מגמישותם ומנפחם ועקב כך תיפקודם המכאני נפגע. גם מפרקי עמוד השדרה (מפרקי הפצט) עלולים להיפגע בתהליך זה ולגרום להפרעה ביכולת התנועה התקינה של החוליות.

תהליכים ניווניים אילו מתרחשים כאמור אצל כל אחד מאיתנו במהלך החיים. אצל רובנו תהליכים לא יגרמו לכאבים או הפרעה משמעותית באיכות החיים אך בחלק מהמקרים עלולים להתרחש תהליכים חולניים כגון פריצת דיסק ועקב כך לכאבים קשים ונזקים נוירולוגים. למחלות עמוד השדרה הניווניות ביטויים שונים התלויים במיקומם האנטומי לאורך עמוד השדרה .

בתפריטים הנמצאים מימין מפורטים המצבים הנפוצים מהם סובלים החולים המגיעים למרפאתי. לכל אחד המצבים מפורטים הסיבות, הברור הנדרש ואופציות הטיפול השונות.

Scroll to top